17 de marzo de 2009

Difusió

Grup B
Nuria Campillo
Laia Pascual
Sergi Yarza
Sandra Sánchez


  • Haureu de presentar fotografies (o fotomuntatges) on es mostri l'acció difusora.
  • Avui heu plantejat que treballeu l'espai virtual. Definiu de quina manera podem parlar d'espai, en aquest sentit.
L'espai Virtual el podem definir de la següent manera:

No es un espai físic, no el podem tocar sino que s'accedeix a partir d'un ordinador, es el que media les interaccions i facilita la cohesió entre els membres d'aquest espai . L'espai virtual es crea a partir d'un grup de persones que senten les mateixes necessitats, com per exemple el desig d'interactuar els uns amb els altres per a satisfer les seves necessitats o portar a terme rols específics. Aquestes persones també comparteixen un propósit determinat que constitueix la raó de ser de la comunitat virtual. Al ser les persones les que formen aquest espai a causa de les seves necessitats no es parla tant d'espai virtual sino de comunitat virtual.

Es pot dir espai virtual a un lloc d'internet (ja sigui una web un blog, etc) on una persona pot compartir les seves inquietuds ambunes altres i on una persona pot informar a una altra. Hi han espais diferenciats segons les edats segons el contingut que hi hagi i també, per sort o per desgracia trobem espais privats on no pots accedir lliurement sino que has de registrar-te per a poder accedir-hi i veure-hi el contingut.

Fent aquest anàlisi podem veure que l'espai virtual s'assembla molt a l'espai real la única diferencia que trobem es que per a accedir a l'espai virtual necessites un mediador com un ordinador o un telefon mòbil i per a accedir al teu entorn físic només necessites sortir al carrer.


  • Plantejeuvos de quina manera treballem l'espai quan situem una nova imatge en un context. Per exemple: posar un cartell, que significa? On els situareu? Per quins motius?
Al situar una nova imatge en un context ja sigui un cartell, un lletrer lluminós, etc ja modifiques l'espai i ho fas perque vols donar a coneixer una informació. Depenent de la forma en com transmetem aquesta informació (forma del cartell, en quina part d'aquest espai està situat, etc) l'espectador la percebrà d'una forma o d'una altra.

Significat

Posar un cartell ho podem interpretar de moltes maneres normalment com que aviat hi haurà un esdeveniment important (aquesta importància molts cops la dona les dimensions del cartell per a que la gent s'hi fixi més) ja sigui una festa, l'opertura d'un local, les incripcions d'algun curs...
També existeixen cartells de protesta i reivindicació que la seva funció no es notificar a la gent sobre un esdeveniment sinó donar a conèixer la manera de fer d'un grup social i fer-nos reflexionar sobre la seva ideologia.

Aquí tenim un exemple d'un cartell de protesta a petita escala d'un hospital:


Situació

La situació del cartell dependrà molt del públic al qual vagi destinada la informació de l'esdeveniment. En el cas del cartell anterior anirà adreçat als caps d'aques hospital que han despatxat els treballadors.

En el nostre cas volem que el públic sigui de totes les edats desde els més grans fins esl més petits per això hem escollit uns punts clau i hem analitzat el tipus de públic que visita aquests llocs

-Entrada hospital:

Per aquest espai hi entra tot tipus de públic des dels més petits als més grans tot i que els que van més freqüentment seria la gent gran

-Ambulatori:

Es gairebé al costat de l'hospital tot i així aquí el públic es restringeix normalment a gent gran que s'ha d'anar a fer proves, etc.

- Papereries varies:

El públic jove visita les papereries ja sigui per anar a comprar bolígrafs, llibres o el material escolar que necessitin.

-Portes d'escoles, instituts, etc.

Des de els nens més petits fins als més grans i mestres també.

-Bars

Col·locant cartells als bars es pot atraure un gran nombre de públic masculí a l'exposició.

-Centre de día de Martorell

Allà el públic que trobem es principalment gent gran.


-Portes de supermercats

Aquí també podem trobar una diversitat de públic però normalment són les mares de la casa.

-Pont de l'estació (no en sé el nom)

allà la idea era penjar una tel·la amb el logo d'Artelia per tal que tothom que passes en cotxe alcés la vista i ho mirés.

els motius de la situació ja s'han anomenat abans, va tot en funció del públic que volguem atraure com més diversitat de públic volguem atraure més llocs diversos s'hauran de buscar per tal d'atreure aquest tipus de públic.

Tot això s'ha anat pensant a mesura que anavem fent el treball ja que com es va dir a classe si només treballem a l'àmbit d'internet només vindrà gent jove que es la que coneix millor aquests mitjans per això hem hagut d'explorar altres vies de difusió



Tenim els seguents enllaços a pàgines web creades:

A les dos webs hi ha la informació que ens va passar el grup d'informació, si algú la necessita que l'agafi! Anirem penjant els fotomuntatges i altres propostes!

Internet no deixa de ser un espai virtual que está en constant canvi. El que fem és modificar aquest espai per una banda( creant fotologs, facebook,..) i cridant l'atenció perqué la gent hi vagi( invitacions del grup del facebook, passar enllaços,..)


Propostes de difusió

samarreta

Be doncs penjo una idea de difusió que se'ns va acudir fa uns dies pero fins ara no l'haviem pogut materialitzar, vam pensar que les persones també podien ser un mitjà de difusió i si portessin alguna cosa distintiva d'Artelia podrien despertar l'atencio de la gent. Vam pensar en fer samarretes referents a Artelia i vam pensar en aquest disseny:


Aquesta es la idea el disseny no es definitiu a mes aqui entren a parlar els d'identitat corporativa ja que aquestes samarretes també es podrien fer amb el logo escollit i tal pero la idea ens va fer gracia, a veure que us sembla la proposta si no pues no pero no ens sembla una mala idea.

Amb la samarreta treballem l'espai focalitzant l'atenció en la persona i, aquesta font de difusió no es estàtica sinó que es mou amb la persona. També creen més interès el disseny de la samarreta al estar basat en un model conegut:


Si no us agrada podeu proposar nous dissenys, més endavant penjarem nous esbossos mes elabrotas.LA tipografia de i love ny es dficil aconseguir. Si no la trobem en descarga la crearem nosaltres mateixos.


Aqui parlem d'establiments pero encara ens faltaria investigar els espais publics a l'aire lliure mes visitats de la zona

Ja anirem actualitzant amb més coses^^


Tambe hem pensat fer uns flyers rodons, això només es una idea però ens agradaria que els d'identitat coorporativa col·laboresin en el disseny i tal. En el cas de que ens surti molt car fer-los rodons pel tema de tallar la forma pensariem una altra alternativa.

Aqui uns esbossos rapids:




El primer flyer seria aquest només amb el nom d'artèlia. Serviria per crear expectació. Més endavant fariem un altre flyer amb més informació com el lloc on es cel.lebra, la data d'inici i fi, el centre de pompeu fabra,...
Els col·locariem al centre cultural a dos llocs:
-Dins hi ha un lloc detinat per a flyers.
-Dins a la biblioteca on hi ha un altre lloc destinat per a flyers.
També en penjariem algun al institut, li demariem permis a propietaris de botigues de martorell, al patronat d'esports, ...
Utilitzem l'espai com a medi de difusió d'informació. EL flyer pasará de persona en persona, és a dir, es mourá a través de l'espai.

cartells

(Nuria te dejo unos bocetos que hice el otro dia de carteles. Si quieres ponlos i si no no. Aviso són un poco cutres)(Esto lo borras eh!)


16 comentarios:

  1. Si heu vist les propostes que hi ha d'intervénció exterioir i de imatge corporativa, on es planteja l'ús del cercle, no situat unicament a les parets com un "cartell" sinó per arreu, sumant-hi el logotip, potser es podria pendre aquesta mateixa idea, però canviar la dimensió.
    No oblideu explicar-nos que esteu fent i penjar el blog de difusió.
    En aquest sentit també estaria bé fer us d'un blog de difussió, i el grup d'accions ja ha creat un blog. Estaria bé que relacionessiu les vostres idees.

    ResponderEliminar
  2. llavors Maria que fem? fem un blog amb els d'accions o fem un altre per la nostra banda? de fet nosaltres hem creat un pero amb tants blogs d'Artelia es una mica lios tot plegat

    ResponderEliminar
  3. La veritat és que si, si heu de donar una web per veure el projecte una altre per l'acció concreta de les fotos, una altre per donar a coneixer-ho als vostres amics (facebook)... Al final la gent no acabarà d'entendre res, quedarà tot fragmentat, i el que volem fer és un projecte conjunt,i poder-lo visualitzar. Per aixó seria interessant que el blog que us faci de plataforma difusora sigui només un. Us heu de posar d'acord i decidir quin us convenç més. (ja que també hi ha un facebook artelia)

    ResponderEliminar
  4. si si aquest l'hem fet nosaltres aquest migdia si de cas parlarem amb els d'accions i els comentarem de compartir el blog (ja que personalment el disseny m'agrada molt) nomes seria moure el contingut del nostre alla i ja esta^^

    ResponderEliminar
  5. pues al grupo B de accions nos mola la camiseta

    ResponderEliminar
  6. La samarreta molaa :)

    Íngrid L.

    ResponderEliminar
  7. Al grup d'accions bé, proposem algunes accions en les que s'ha de fer una difusió de tota la informació(estaria bé que ho tingueu en compte amb els d'informació)

    L'acció és la de quedar un dia X , que encara està per determinar, perquè tots vinguem amb una samarreta blava o tota la roba que es pugui portar. Haurieu de fer cartells i anar informant classe per classe.


    Íngrid Llop

    ResponderEliminar
  8. ostress, he posat bé i volia posar B
    Sorry,causa de fer les coses ràpid al colee :)

    ResponderEliminar
  9. be amb els flyers, penseu que hi ha devant i darrera, nomes utilitzareu una cara?
    encara que no es pogui retallar en rodo si el format es quadrat la idea del cercle es molt clara. penseu que si utilitzeu les 2 cares quina informacio heu de col·locar.
    Us podria ajudar que agafesiu un planol i marquesiu els llocs "estrategics" on deixereu els flyers, es veura molt clar la situacio de cada lloc, la proximitat o llunyania del centre cultural i quin recurregut esteu marcant amb aquesta distribucio, us pot ajudar amb la vostre justificacio.

    ResponderEliminar
  10. Molt bona idea la de fer un grup al facebook!! També ho podiam posar com a event public (al mateix facebook) i així vindria mes gent.

    (Rut Carballa)

    ResponderEliminar
  11. Buen planteamiento el de difusión, falta el como relacionarse con el espacio -la propuesta es intervención en el espacio- y determinar con que espacio en concreto se relaciona.

    ResponderEliminar
  12. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  13. -Perdó l'he eliminat sense voler. -
    Recordeu focalitzar la vostre intervenció en els espais al públic que us interessa. A dalt heu posat molts punts, però fins a quin punt va destinada l'exposició a nens per exemple, potser seria més justificat cap als pares.

    Com diu Anna haurieu de determinar els llocs per repartir flayers, i que ens dongueu un perquè basat en en una observació de l'espai.

    ResponderEliminar
  14. bé el grup d'accions i de difusio, hem sembla molt bé això de proposar els flyers rodons amb la informació, crec que en el trasncurs del colegi cap al centre cultural, és a dir, el paseeig on volem colocar-hi algun gomet gegant, hauria de haver un parell o 3 que donessin aquesta informació: on organitzem l'exposició i quan, inclús també qui... molt be molt be!!

    pepo_

    ResponderEliminar
  15. Al grup de difusió voldria proposar que al Club de fans d'Artelia al Facebook, tots fessim una invitació a tota le gent que coneguem per que s'uneixi a aquest grup del Facebook.. la Mireia Heras i jo ho hem fet i ja som uns 69! Molts no son ni de l'institut i alguns ni de Catalunya! O sigui que si tots ho provessim, potser arrivariem a un numero ben gran







    Judit Delgado

    ResponderEliminar
  16. veig que el tema facebook us funciona molt bé. penseu però en justificar bé l'espai virtual i la resta de premisses d'artèlia aprovades pels grups

    joan

    ResponderEliminar