17 de marzo de 2009

Informació

Grup B
Carmen Quejido
Núria Simón
Júlia Fontdecaba

  • Haureu de presentar l'informació d'alguna manera. Penseu que la propia manera de presentar l'informació pot fer-se amb accions espaials?
  • Quins aspectes en relació a l'espai s'estan treballant?



Què és artèlia?

Artèlia és un joc artístic per compartir sensacions. En aquest hi entra tothom que hi vulgui particiar, ja sigui com a creador o com a espectador. Es tracta de crear un estat col·lectiu on es barreja intriga, diversió, nous coneixements i tots aquells conceptes que implica un joc, utilitzant un espai alternatiu no concebut per a l’art (ex. museu).Qui ho organitza?Qualsevol persona o grup amb idees per a fer participar la gent d'allò que vol expressar és benvingut. NO es tracta de tancar l'obra a aquell que té les habilitats sinó d'adjuntar les de tothom per a poder aconseguir-ho.És el fruit de les aportacions individuals de cada persona que acaben formant un global que els caracteritza. De tota manera s’intenta que no es perdi la identitat de cada un d’ells però sí que s’interrelacionin.


Quin és l'objectiu?

Artèlia el que intenta és fomentar la participació activa de les persones per aconseguir crear un sentiment, estat o emoció col·lectiva mitjançant el joc. L’objectiu principal seria la mobilització de la gent cap a aquesta i, posteriorment, la seva implicació directa, primer com a espectador i després com a creador.

Com ho donarem a conèixer?

Per a propagar la idea d’artèlia i poder arribar al major nombre de persones possibles utilitzarem els medis tecnològics de que disposem (xarxa d’internet: blog, fotolog, facebook, e-mails...), gràfics (difusió en cartells), visuals (accions i intervencions en l’espai) i personals (passa classes).
Aquest últim el realitzarem a partir de la participació de diferents grups per a poder explicar-ho més fàcil i ràpidament. L’objectiu que ens plantegem és donar a entendre artèlia a partir d’ella mateixa, és a dir, a partir del joc, les sensacions, la participació i la intervenció en l’espai.

Aquesta posta en pràctica de l’explicació consistirà en un joc artístic. Un joc senzill que ens permetrà desenvolupar el tema.
S’entra a la classe quan aquesta està en funcionament (prèviament s’haurà parlat amb el professor que la dóna) i s’explica que venim a presentar un nou projecte però que per a explicar-lo farem un joc.
Hauran d’apartar taules i cadires per a poder fer una rotllana gran (introducció del cercle) i omplir l’interior de papers de diaris (col·laboració de la gent en el procés). Posteriorment es col·locarà un paper de gran format al centre i es donaran una sèrie de pintures i pinzells. Aleshores s’explicaran les normes del joc: es repartiran papers on estarà escrit el nom de cada persona de la classe i segon el nom que ha tocat (no hi ha problema si un s’ha tocat a ell mateix) s’haurà de fer un gest, una ratlla damunt del paper representant a aquella persona. S’explicarà el per què d’una línia o una altra exeplificant-ho amb els dinamitzadors del joc. Damunt de totes les línies s’escriurà “artèlia” en blau, també a disposició de la participació de la classe. Tots quedaran representats a l’obra però hauran format un conjunt.
Acabat el joc s’explicarà i s’argumentarà artèlia a partir del procés de creació de l’obra i de les parts que aquests integren en comú.

Queden encara per determinar:
- les classes a les que s’intervindrà
- la zona d’exposició de les obres creades

Intervenció en l’espai

Aquest és un dels punts en el que es basa artèlia, ja que no es pot desenvolupar sense un espai on poder incidir.
Artèlia necessita crear espais, modificar-los, descontextualitzar-los, adaptar-los a les seves necessitats perquè si estem parlant de col·lectiu i participació es fa necessari un lloc adequat per a la distribució i la mobilitat de les persones.
Per a la realització de la proposta aquesta intervenció és imprescindible. Si aquesta es desenvolupa en un context d’aula s’haurà de distribuir per a poder dur-la a terme.
La classe es ressignifica per donar lloc a un canvi de focalització de l’atenció, passa de ser frontal a central, és a dir, quan es mouen els elements de l’aula (taules i cadires) es produeix un canvi en les relacions establertes, el centre d’atenció passa de ser el professor a l’activitat en sí.

Queda encara per determinar:
- intervenció en l’espai expositiu de les obres

6 comentarios:

  1. Art no unicament per l'artista
    nosaltres fem art sense que se'ns imposi com ni que fer
    Perquè ens fa sentir bé, per la nostre realització personal, cadascú donara el propi nom al que fa.
    No podem entendre que els Artistes Coneguts són els únics, hi ha intervencions artistiques d'altre gent que són igualment interessants.

    ResponderEliminar
  2. Y… ¿Porqué podríamos considerar estas intervenciones interesantes desde el ámbito artístico?, ¿Qué es lo que hace que sean consideradas arte? José María y compañía, si respondéis a esta pregunta tenéis prácticamente el trabajo hecho.

    ResponderEliminar
  3. Què és Artelia?

    Artèlia és un joc artístic per compartir sensacions. En aquest hi entra tothom que hi vulgui particiar, ja sigui com a creador o com a espectador.
    Es tracta de crear un estat col·lectiu on es barreja intriga, diversió i nous coneixements.

    Qui ho organtiza?

    Qualsevol persona o grup amb idees per a fer participar la gent d'allò que vol expressar és benvingut. NO es tracta de tancar l'obra a aquell que té les habilitats sinó d'adjuntar les de tothom per a poder conseguir-ho.
    És el fruit de la pluja d'idees i coneixements que podem extreure de manera individual de cadascun dels participants i que formen un global que anomanem artelia, que és aquest sentiment global generat a partir de petits trossos de l'individualisme dels diferents artistes que han participat. De tota manera no es perd l'indivualitat del autor de cada fragment que composa Artelia.

    Quin és l'objectiu?

    Artelia el que intenta és fomentar la participació per aconseguir crear un sentiment, estat o emoció col·lectiva.


    ARTELIA SOM TOTS, HO MOVEM TOTS!

    ResponderEliminar
  4. Al grup d'accions bé, proposem algunes accions en les que s'ha de fer una difusió de tota la informació(estaria bé que ho tingueu en compte amb els d'informació)

    L'acció és la de quedar un dia X , que encara està per determinar, perquè tots vinguem amb una samarreta blava o tota la roba que es pugui portar. Haurieu de fer cartells i anar informant classe per classe.


    Íngrid Llop

    ResponderEliminar
  5. Noies recordeu realitzar alguna imatge que descrigui la vostre acció, encara que sigui com es modificarà l'espai, cap a on s'arraconaràn les taules?, on es situarà el paper? quines mides trindrà?

    ResponderEliminar